Affärsidé & affärsutveckling

Alltfler medvetna konsumenter
Medvetenheten ökar hos konsumenterna. Här är Sveriges mest hållbara varumärken.

CSR ur skandinaviskt perspektiv
Allt fler företag börjar arbeta systematiskt med CSR. Nu finns boken som tar ett helhetsgrepp på möjligheterna.

Coop före ICA
För andra året i rad har Coop utsetts till Sveriges mest hållbara varumärke. Och även denna gång hamnar ICA på andra plats. På bronspallen återfinns IKEA.

Inspiration i klimatarbetet
Beyond The Line är en videosajt full med inspirationsfilmer för dig som vill veta mer om hur företagets klimatarbete kan driva affärsutvecklingen.

Zara får topplacering
London Fashion Week är i full gång. Zara återfinns bland de varumärken som får högst betyg för arbetet med att skapa rimliga löner för arbetarna.

Ny utbildning i hållbart ledarskap
Föreningen CSR Västsverige startar ett kompetensutvecklingsprogram i hållbart ledarskap. Initiativtagare är Göteborgs universitet och Chalmers.